Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSutherland, L.; Peckham, G.
TitelA Re-Appraisal of Assessment Practices in the Light of the South African Qualifications Authority (SAQA) Act.
QuelleIn: South African Journal of Higher Education, 12 (1998) 2, S.98-103Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1011-3487
SchlagwörterCollege Instruction; Computer Oriented Programs; Educational Trends; Evaluation Methods; Federal Legislation; Foreign Countries; Higher Education; Learning Processes; Lifelong Learning; Performance Based Assessment; Public Policy; Student Evaluation; Teacher Student Relationship; South Africa
AbstractImplementation of the 1995 South African Qualifications Act necessitates a shift in the student-assessment model. Faculty must cope with increasingly underprepared students. Computer-assisted assessment is one alternative, but engaging the learner in the assessment process, through authentic and collaborative assessment processes, may be the best way to support lifelong learning. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: