Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHouse, J. Daniel
TitelThe Relationship between Self-Beliefs, Academic Background, and Achievement of Adolescent Asian-American Students.
QuelleIn: Child Study Journal, 27 (1997) 2, S.95-110Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4005
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Attitudes; Adolescents; Asian American Students; College Students; Expectation; Grade Point Average; Higher Education; Parent Background; Predictor Variables; Self Concept
AbstractInvestigated efficacy of initial attitudes, parental characteristics, and prior education as predictors of Asian-American adolescents' academic achievement in postsecondary education. Found that academic self-concept and achievement expectancies predicted students' grades. Academic preparation was significantly correlated with first-year postsecondary achievement. Students with greater academic preparation tended to have parents with higher educational attainment than students with less preparation. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Study Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: