Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLittle, Todd D.; Lopez, David F.
TitelRegularities in the Development of Children's Causality Beliefs about School Performance across Six Sociocultural Contexts.
QuelleIn: Developmental Psychology, 33 (1997) 1, S.165-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0012-1649
SchlagwörterAcademic Achievement; Causal Models; Child Development; Childhood Attitudes; Cognitive Ability; Cross Cultural Studies; Developmental Stages; Elementary Education; Elementary School Students; Performance Factors; Sociocultural Patterns; Czechoslovakia; Germany (Berlin); Japan (Tokyo); Russia (Moscow); United States
AbstractExamined whether children's causality beliefs about school performance show similar developmental profiles across six distinct sociocultural settings. Found markedly similar developmental patterns in their beliefs about the importance of effort, ability, luck, teachers, and unknown factors as influences on school performance. Found that factors such as cognitive maturation, adaptive self-regulatory processes, and commonalities in educational goals were uniform influences. (MOK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: