Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarsh, Leona
TitelA Spanish Dual Literacy Program: Teaching to the Whole Student.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 19 (1995) 3-4, S.409-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education Programs; Bilingual Schools; Class Activities; Dominicans; English (Second Language); High School Students; High Schools; Hispanic Americans; Immigrants; Limited English Speaking; Native Language Instruction; Second Language Instruction; Spanish Speaking; Urban Education
AbstractLiberty High School (New York City) enrolls newly arrived immigrant students with limited formal schooling. Its Spanish Dual Language Literacy Program focuses on teaching content areas in Spanish while developing literacy skills in both languages. Discusses provision of both academic and social support, experiential investigations of the city, after-school programs, teachers, student placement, and classroom strategies and activities. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: