Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Jon; Buchanan, Nancy
TitelAntiracist/Multicultural Teacher Education: A Focus on Student Teachers. Research Notes.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 42 (1996) 1, S.60-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-4805
SchlagwörterCollege Seniors; Cultural Pluralism; Education Majors; Educational Attitudes; Educational Research; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Racial Attitudes; Racial Discrimination; Role of Education; Student Attitudes
AbstractA survey of 221 students graduating from the teacher education program at the University of Manitoba (Canada) reveals student attitudes regarding equity, diversity, and multiculturalism in Canada and the roles and responsibilities of public schools in a multicultural society. Conflicting student responses suggest the need for a more detailed exploration of student perspectives toward antiracist education. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Alberta Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: