Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatton, Elisabeth
TitelCorporate Managerialism, Intensification and the Rural Primary Principal.
QuelleIn: Education in Rural Australia, 5 (1995) 2, S.25-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterAdministrator Role; Cooperative Planning; Decentralization; Disadvantaged Schools; Educational Change; Elementary Education; Elementary Schools; Foreign Countries; Parent Participation; Participative Decision Making; Principals; Rural Schools; School Based Management; School Community Relationship; Strategic Planning; Australia
AbstractPresents a case study of the impact of school-based development planning on a small, disadvantaged rural elementary school in New South Wales. Although this collaborative approach increased parent participation and ownership in the school, more demands were placed on staff, particularly the teaching principal. Additional resources are essential for addressing this problem and preventing principals from leaving small disadvantaged schools. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: