Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRojewski, Jay W.; Pollard, Richard R.
TitelA Multivariate Analysis of Perceptions Held by Secondary Academic Teachers toward Students with Special Needs.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 16 (1993) 4, S.330-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4064
SchlagwörterIntellectual Disciplines; Mainstreaming; Secondary Education; Secondary School Teachers; Self Evaluation (Individuals); Special Needs Students; Teacher Background; Teacher Effectiveness; Teaching Skills
AbstractAnalysis of questionnaire responses of 473 secondary academic teachers indicated that most felt successful in teaching students with special needs. However, over one-third had received no preparation in this area. Perceptions were affected by education; participation in undergraduate, graduate, and inservice training on special needs students; and academic discipline taught. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: