Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPelletier, Daniel; Coutu, Sylvain
TitelPrevention de L'Epuisement Professionnel chez les Educateurs Specialises par la Supervision (Prevention of Burnout in Special Educators through Supervision).
QuelleIn: Canadian Journal of Special Education, 9 (1993) 2, S.120-33Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0827-3391
SchlagwörterAdults; At Risk Persons; Burnout; Children; Elementary Secondary Education; Emotional Disturbances; Emotional Response; Job Satisfaction; Special Education Teachers; Supervision; Teacher Attitudes; Teacher Burnout; Teacher Supervision
AbstractPractitioners (n=910) working with maladjusted children and adults (such as delinquents or those with emotional disturbances) were surveyed. Nonsupervised practitioners were not found to be more at risk for burnout than supervised practitioners. Practitioners who were considered to be more at risk of burnout were less satisfied with their supervision and felt that they received less support. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: