Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreenwood, Charles R.
TitelClasswide Peer Tutoring: Longitudinal Effects on the Reading, Language, and Mathematics Achievement of At-Risk Students.
QuelleIn: Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 7 (1991) 2, S.105-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-7630
SchlagwörterLeitfaden; Academic Achievement; Elementary Secondary Education; High Risk Students; Instructional Effectiveness; Learning Processes; Longitudinal Studies; Peer Teaching; Teaching Methods; Tutoring
AbstractThis article illustrates how classwide peer tutoring (CWPT) is used to orchestrate classroom processes related to gains in at-risk students' academic performance. The article discusses such classroom process variables as engaged time, success rate, monitoring, and questioning, and reviews CWPT's effectiveness in relation to each variable. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: