Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoyer, Paul
TitelHigher Education and Native American Society.
QuelleIn: Tribal College: Journal of American Indian Higher Education, 1 (1989) 1, S.10-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; American Indian Education; American Indian Reservations; American Indians; College Role; Community Development; Cultural Background; Cultural Education; Cultural Influences; Educational History; Higher Education; Program Descriptions; School Community Relationship
AbstractTraces increases in Indian-controlled economic development, community health, and cultural programs on reservations, highlighting the role of tribal colleges. Discusses Indian education's prior goals of complete submersion in White culture and separation of students from their heritage/language. Considers ways this legacy persists. Highlights tribal college responses to community needs. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: