Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorrow, Lesley Mandel; und weitere
TitelEffects of a Story Reading Program on the Literacy Development of At-Risk Kindergarten Children.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 22 (1990) 3, S.255-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4111
SchlagwörterBeginning Reading; Books; Childrens Literature; Comparative Analysis; High Risk Students; Instructional Effectiveness; Kindergarten; Kindergarten Children; Primary Education; Program Effectiveness; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Readiness; Reading Research; Story Reading; Story Telling
AbstractContrasts the effects of a storybook reading approach to traditional reading readiness approaches on the literacy development of urban at-risk kindergarten children. Finds that the storybook reading groups scored significantly higher on a variety of literacy measures. Finds no significant differences between the groups on standardized measures of reading readiness. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Reading Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: