Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Mary Lee; Shepard, Lorrie A.
TitelKindergarten Readiness and Retention: A Qualitative Study of Teachers' Beliefs and Practices.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 25 (1988) 3, S.307-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGrade Repetition; Kindergarten; Low Achievement; Preschool Teachers; Primary Education; School Readiness; Student Promotion; Teacher Attitudes; Theory Practice Relationship
AbstractIssues concerning teachers' beliefs and practices about retention in kindergarten were explored in a study of 40 kindergarten teachers in one district. Teachers' beliefs and practices were found to be related. Teachers' endorsement of retention differed from extant propositional knowledge and from perceptions of other interested groups. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: