Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHowes, Carollee
TitelCan the Age of Entry into Child Care and the Quality of Child Care Predict Adjustment in Kindergarten?
QuelleIn: Developmental Psychology, 26 (1990) 2, S.292-303Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDay Care; Early Childhood Education; Educational Quality; Family Characteristics; Kindergarten; Peer Relationship; Predictor Variables; School Entrance Age; Socialization; Student Adjustment; Student Characteristics
AbstractA longitudinal study of 80 toddlers, preschoolers, and kindergartners found that children who entered early in low quality care had the most difficulty with peers in preschool. Lives of parents who used low quality care were characterized by complexity and use of less appropriate socialization practices than those used by other parents. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: