Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlaherty, Peter
TitelHIStory and/or HERstory: One Man's Thoughts on Learning and Teaching Women's History in High School.
QuelleIn: History and Social Science Teacher, 25 (1989) 1, S.14-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Change; Females; Feminism; Foreign Countries; History Instruction; North American History; Personal Narratives; Secondary Education; Sex Bias; Sex Fairness; Social History; Social Studies; Teaching Models; Womens History; Womens Studies; Canada
AbstractRecounts the evolution of the author's awareness of the importance of women's history. Discusses the strengths and limitations of three general paradigms for teaching and learning about women in history: the "great woman" model; the "women as victims" model; and the "women as historical supplement" model. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: