Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, G. Pritchy; und weitere
TitelA Case Study of the Impact of Performance-Based Testing on the Supply of Minority Teachers.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 33 (1988) 4, S.45-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterMinority Group Teachers; Performance Tests; Standardized Tests; Teacher Certification; Teacher Shortage; Test Bias
AbstractFlorida's testing program appears to be counterproductive to increasing the number of minority teachers. The high school diploma test, the ACT/SAT, university and teacher education admission score requirements, the "rising junior" test, and teacher certification and examination represent serious obstacles to minority students who want to teach. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: