Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHittleman, Daniel R.
TitelUsing Literature to Develop Daily-Living Literacy: Strategies for Students with Learning Difficulties.
QuelleIn: Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 4 (1989) 1, S.1-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Content Area Reading; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Literacy Education; Reading Instruction; Reading Materials; Reading Skills; Skill Development; Writing Instruction
AbstractStudents with learning difficulties can develop their literacy for daily living by using daily-living literature, which provides knowledge and skills for accomplishing some societal task. Daily-living materials approximate real-life materials and differ from general literacy materials in organization, style, and format. Suggestions are provided for using daily-living literature across the curriculum. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: