Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWesson, Caren; und weitere
TitelA Causal Analysis of the Relationships among Ongoing Curriculum-Based Measurement and Evaluation, the Structure of Instruction, and Student Achievement.
QuelleIn: Journal of Special Education, 22 (1988) 3, S.330-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Diagnostic Teaching; Disabilities; Elementary Secondary Education; Instructional Design; Models; Student Evaluation
AbstractCausal modeling techniques were used to examine relationships among: (1) a curriculum-based special education measurement and evaluation system, (2) structure of instruction, and (3) achievement. All three constructs were stable over time. Teachers' accuracy in setting up student performance measurement was directly related to student achievement. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: