Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGraham, Steve; MacArthur, Charles
TitelImproving Learning Disabled Students' Skills at Revising Essays Produced on a Word Processor: Self-Instructional Strategy Training.
QuelleIn: Journal of Special Education, 22 (1988) 2, S.133-52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAutoinstructional Aids; Essays; Generalization; Intermediate Grades; Learning Disabilities; Learning Strategies; Maintenance; Outcomes of Education; Revision (Written Composition); Teaching Methods; Training; Word Processing; Writing (Composition); Writing Instruction
AbstractThree learning-disabled students, aged 10-11, received self-instructional strategy training for improving revision skills for essays they composed on a word processor. Strategy instruction positively impacted on students' revising behavior and the length and quality of their written products. Effects were maintained over time and generalized to other tasks. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: