Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcKee, Saundra J.
TitelImpediments to Implementing Critical Thinking.
QuelleIn: Social Education, 52 (1988) 6, S.444-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCritical Thinking; Educational Objectives; Educational Research; High Schools; Instructional Improvement; Program Descriptions; Social Studies; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness
AbstractHighlighting the fact that little critical thinking actually occurs in secondary social studies education, McKee presents the findings from a three-year school district-university project to foster critical thinking in social studies classes. Addressing methodology and implications, McKee reports that, even with intensive training and teacher input, teachers tended not to incorporate new approaches into classroom instruction. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: