Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJackson, Evelyn W.; Dawson-Saunders, Beth
TitelHistory of Not Completing Courses as Predictor of Academic Difficulty among First-Year Students.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 62 (1987) 11, S.880-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Persistence; Educational Background; Higher Education; Medical Education; Predictor Variables; Professional Education; Student Records; Trend Analysis; Withdrawal (Education)
AbstractA study found that variables significant in predicting minority students with academic difficulty include science grade-point average, Medical College Admission Test (MCAT) reading subtest score, and number of course withdrawals. For majority students, they include MCAT biology subtest score and number of incompletes taken in courses. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: