Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGresham, Frank M.; Reschly, Daniel J.
TitelSociometric Differences Between Mildly Handicapped and Nonhandicapped Black and White Students.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 79 (1987) 2, S.195-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; Disabilities; Educationally Disadvantaged; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Mild Mental Retardation; Peer Acceptance; Racial Differences; Sociometric Techniques; White Students
AbstractSociometric differences between mainstreamed mildly handicapped and nonhandicapped Black and White students were investigated in a factorial design by using three indexes of peer acceptance. Results indicated differential patterns of peer acceptance. There were no main effects for race or sex; there was a significant multivariate Sample x Race interaction effect. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: