Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHumphreys, Anne P.; Smith, Peter K.
TitelRough and Tumble, Friendship, and Dominance in Schoolchildren: Evidence for Continuity and Change with Age.
QuelleIn: Child Development, 58 (1987) 1, S.201-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Elementary Education; Foreign Countries; Relationship; United Kingdom (England)
AbstractInvestigated play-fighting and chasing among 7-, 9-, and 11-year-olds in their school playground, where rough and tumble behaviors occupied approximately 10 percent of the time of 94 students. Findings indicated that rough and tumble tended to occur in a friendly, nonaggressive context. The importance of partner's strength increased with age. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: