Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCryer, Patricia
TitelDesigning an Educational Game, Simulation or Workshop: A "Course and Curriculum" Design Perspective.
QuelleIn: Simulation/Games for Learning, 17 (1987) 2, S.51-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterContent Analysis; Curriculum Design; Decision Making; Educational Games; Educational Objectives; Evaluation Methods; Instructional Design; Learning Strategies; Models; Sequential Approach; Simulation; Teaching Methods; Theory Practice Relationship; Vertical Organization; Workshops
AbstractDiscusses the nature and sequencing of decisions involved in designing a game, simulation, or workshop from the theoretical perspective of course and curriculum design. A model for design is presented that incorporates objectives, teaching/learning methods, content, and assessment/evaluation, and other models are also discussed. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: