Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEllington, Lucien
TitelThe Dual Benefits of the Interview Assignment in the Social Studies Methods Course.
QuelleIn: Social Studies, 76 (1985) 3, S.103-05Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Course Descriptions; Educational Objectives; Educational Practices; Higher Education; Interviews; Methods Courses; Social Studies; Teaching Methods
AbstractOne technique particularly worthy of possible inclusion in the secondary social studies methods class is an assignment in which students interview practicing social studies teachers. In addition to obtaining more insight into actual teaching practice, methods students learn about interviewing as a social studies teaching method. A course is described. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: