Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDumbrower, Jule; und weitere
TitelAn Attempt to Determine the Construct Validity of Measures Hypothesized to Represent an Orientation to Right, Left, or Integrated Hemispheric Brain Function for a Sample of Primary School Children.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 41 (1981) 4, S.1175-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Identification; Academic Achievement; Aptitude Tests; Cerebral Dominance; Cognitive Style; Correlation; Elementary Education; Learning Disabilities; Private Schools; Public Schools; Test Validity
AbstractThis study attempts to obtain evidence of the construct validity of pupil ability tests hypothesized to represent orientation to right, left, or integrated hemispheric function, and of teacher observation subscales intended to reveal behaviors in school setting that were hypothesized to portray preference for right or left brain function. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: