Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRossell, Christine H.
TitelWhat is School Desegregation? The Atheoretical Nature of Desegregation.
QuelleIn: Educational Evaluation and Policy Analysis, 3 (1981) 3, S.95-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cooperation; Desegregation Methods; Elementary Secondary Education; Minority Group Children; Racial Relations; School Desegregation; Self Esteem; Status
AbstractThe goals of school desegregation are improved race-relations, minority academic achievement, self-esteem and motivation, and improved minority life chances. Important strategies to achieve these goals are organizing classrooms in a cooperative manner and giving minority students the opportunity to be in status positions that are superior to Whites. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: