Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHusen, Torsten
TitelPolicy Implications of Individual Differences in Learning Ability: A Comparative Perspective.
QuelleIn: Scandinavian Journal of Educational Research, 22 (1978) 4, S.173-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Aptitude; Academic Standards; Case Studies; Comparative Education; Developed Nations; Educational Policy; Equal Education; Individual Differences; National Programs; Secondary Education; Social Mobility; Surveys; France; Germany; Sweden; United Kingdom (England); United States; USSR
AbstractProblems of differentiation and uniformity of educational provisions are products of the era of emphasis on equality of educational opportunity. Three typical national solutions are dealt with in this paper: the American comprehensive model, the Western European elitist model, and the Eastern European model of a unitary school. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: