Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMonaco, Theresa; Chiappetta, Eugene L.
TitelIdentifying Competencies for Mainstream Teachers through the Perceptions of State Directors of Special Instruction.
Quelle99 (1978) 1, S.59-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Educational Assessment; Exceptional Child Education; Gifted; Individualized Instruction; Mainstreaming; Needs; Teaching Skills
AbstractCompetency prioritization resulted in the following: individualizes instruction; comprehends abilities of exceptional and handicapped children; evaluates and diagnoses students' abilities/progress; provides humanly supportive environment; uses behavioral management strategies; works cooperatively with adults; utilizes psychology of learning; evaluates utility of various instructional strategies; interprets task analysis; evaluates resource appropriateness; promotes mainstreaming. (JC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: