Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPondiscio, Robert
TitelSchools Must Rebuild Trust
QuelleIn: Educational Leadership, 80 (2022) 1, S.64-67 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterParent School Relationship; Trust (Psychology); COVID-19; Pandemics; School Closing; Public Schools; Enrollment Trends; Leadership Responsibility; Parent Participation; Activism; Social Change
AbstractSchools are facing a growing number of disaffected parents. To win them back, says one policy analyst, educators need to take their concerns to heart. After two-and-a-half pandemic years, writes policy analyst Robert Pondiscio, public schools are facing a growing number of disaffected parents--a trend reflected in declining enrollments. Pondiscio argues that this wave of parent dissatisfaction is the result of prolonged school closures as well a tendency toward "insiderism" and ideological bias in the education profession. Regaining parents' trust, he writes, will "require a spirit of openness, candor, and perhaps a shift in mindset" among educators. "The stakes for public schools couldn't be higher." (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: