Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJehangir, Rashné R.; Stebleton, Michael J.; Collins, Kelly
TitelSTEM Stories: Fostering STEM Persistence for Underrepresented Minority Students Attending Predominantly White Institutions
QuelleIn: Journal of Career Development, 50 (2023) 1, S.87-103 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jehangir, Rashné R.)
ORCID (Stebleton, Michael J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0894-8453
DOI10.1177/08948453211073706
SchlagwörterSTEM Education; Academic Persistence; Disproportionate Representation; Minority Group Students; Predominantly White Institutions; Student Experience; Teacher Student Relationship; Mentors; Student Attitudes; Career Pathways
AbstractChallenges persist in creating a diverse pipeline of STEM professionals. This study aims to understand the multifaceted experiences and needs of Underrepresented Minority (URM) college students as they navigate STEM environments and career choices. Utilizing social cognitive career theory (SCCT), this qualitative, multi-institutional study explored the varied experiences and barriers that 44 URM STEM students negotiated at two Predominantly White Institutions (PWIs). Implications for practice, research, and policy focus on interventions aimed at increasing persistence and fostering STEM career decision-making. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Career Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: