Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStadler Elmer, Stefanie
TitelHow a Young Child Sings a Well-Known Song before She Can Speak
QuelleIn: British Journal of Music Education, 39 (2022) 3, S.292-301 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Stadler Elmer, Stefanie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-0517
DOI10.1017/S0265051722000304
SchlagwörterSinging; Young Children; Music; Cultural Activities
AbstractThrough micro-genetic analysis of early singing, I describe and explain the complexity of song as an elementary cultural expression. For educators, it is important to understand the key role of song with and by young children as a means to convey feelings and musico-linguistic rules. Song consists of melody and lyrics, both of which are connected by metrical rules to form a Gestalt. A song sung by 18-month-old Lynn exemplifies that she produces the melody with ease, but shows difficulty forming the words. By following rules, she forms and expresses feelings of belonging to those who shared their singing with her previously. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://www.cambridge.org/core/what-we-publish/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: