Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlvarado, Jasmine
TitelA Family-School Liaison's Negotiation of Racialized Scripts for Family Engagement
QuelleIn: Journal of Cases in Educational Leadership, 25 (2022) 4, S.364-377 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Alvarado, Jasmine)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1177/15554589221110846
SchlagwörterFamily School Relationship; Parent Participation; Elementary Schools; Bilingual Education; Racial Differences; Case Studies; Case Method (Teaching Technique)
AbstractThis case presents how a family-school liaison, Claudia Vasquez, attempts to cultivate deeper relationships between families and a bilingual elementary program. Two challenges that Claudia faces are the multiple roles and responsibilities placed upon her, as well as the lack of support from her school community toward engaging multiply-minoritized families. Viewed through the lens of racialized scripts, these challenges are manifestations of long-standing structures of institution, thought, and relationality that aim to uphold White supremacy. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: