Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRamos Eclevia, Marian
TitelLibrarians' Competencies in Teaching Information Literacy in the Online Environment
QuelleIn: Journal of Library & Information Services in Distance Learning, 16 (2022) 1, S.2-19 (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ramos Eclevia, Marian)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1533-290X
DOI10.1080/1533290X.2022.2072046
SchlagwörterLibrarians; Competence; Web Based Instruction; Library Instruction; Information Literacy; COVID-19; Pandemics; Distance Education; Foreign Countries; Self Efficacy; Philippines
AbstractThe shift to online library instruction during the 2020 COVID-19 pandemic has created challenges for librarians and staff because of the lack of online teaching and technological competencies. This study examines the competencies of academic and school librarians in teaching information literacy online. The findings have implications for librarians who teach information literacy in the online and environment and library managers who offer support to librarians to enable them to teach online. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Library & Information Services in Distance Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: