Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRodriguez, Alberto J.
TitelHow to Avoid Seven Common (but Seldom Discussed) STEM Curriculum Pitfalls: Making STEM More Culturally and Socially Relevant
QuelleIn: Multicultural Perspectives, 23 (2021) 4, S.224-231 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rodriguez, Alberto J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0960
DOI10.1080/15210960.2021.1979402
SchlagwörterSTEM Education; Curriculum Development; Culturally Relevant Education; Social Justice; Best Practices; Ethnic Stereotypes; Cultural Awareness; Multicultural Education; Minority Group Students
AbstractEven though significant progress has been made on raising awareness about equity and diversity issues in science education in the last two decades, the current push to address the Next Generation Science Standards' (NGSS) emphasis on integrating engineering and scientific practices has opened up new pitfalls. Here, I describe seven of the most salient pitfalls we should all seek to avoid if we are committed to making STEM education more culturally and socially relevant. Suggestions are provided to encourage educators, researchers, and curriculum developers to distinguish and stress the importance of engaging children in STEM instead of teaching STEM to students. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: