Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBianchi, Lynne
TitelAre We Doing Enough? Perspectives on Disadvantage in the Context of Primary Science Learning
QuelleIn: Primary Science, (2021) 169, S.20-22 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0269-2465
SchlagwörterLow Income Students; Disadvantaged; Foreign Countries; Elementary School Science; Science Instruction; United Kingdom (England)
AbstractIn this article, the author aims to open up thinking about a frequently used term -- disadvantage -- and to consider it in relation to the primary science classroom teaching and learning experiences. With the support of education charities such as the Comino Foundation and the SHINE Trust, the author discusses how her team has been exploring the concept of 'disadvantage'. A current study called Smarter Choices involves primary and secondary schools in Greater Manchester that are using collaborative reflective practice to focus on pupils' science learning experiences across the primary-to-secondary school transition, and to consider the issues of disadvantage within that. (ERIC).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Primary Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: