Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarrell, Thomas S. C.; Macapinlac, Melanie
TitelProfessional Development through Reflective Practice: A Framework for TESOL Teachers
QuelleIn: Canadian Journal of Applied Linguistics / Revue canadienne de linguistique appliquée, 24 (2021) 1, S.1-25 (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1481-868X
SchlagwörterProfessional Development; Reflective Teaching; Teacher Effectiveness; Educational Principles; Teacher Role; Role Perception; Self Concept; Academic Achievement; Theory Practice Relationship; Beginning Teachers; Women Faculty; English (Second Language); Language Teachers; Foreign Workers; Early Childhood Teachers; Foreign Countries; South Korea
AbstractThis paper outlines a case study of the reflections of two novice teaching English to speakers of other languages (TESOL) teachers in South Korea through the lens of a framework for reflecting on practice that included reflections on the teachers' philosophy, principles, theory, practice, and beyond practice. Overall, the results revealed that connections between their reflections on the hidden aspects of teaching (philosophy, principles, and theory) for both teachers remained consistent with what was observed in their practices, and the connections that emerged between their reflections were grouped into two main categories: the acknowledgement of teacher roles, and the importance of their students' success. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Association of Applied Linguistics / Association Canadienne de Linguistique Appliquée. Departement de langues, linguistique et traduction, Pavillon de Koninck, Universite Laval, Quebec, QC G1K 7P4, Canada. Web site: http://www.aclacaal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Applied Linguistics / Revue canadienne de linguistique appliquée" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: