Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoriña, Anabel; Orozco, Inmaculada
TitelUnderstanding Inclusive Pedagogy in Primary Education: Teachers' Perspectives
QuelleIn: Educational Studies, 47 (2021) 2, S.137-154 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Moriña, Anabel)
ORCID (Orozco, Inmaculada)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-5698
DOI10.1080/03055698.2019.1670139
SchlagwörterForeign Countries; Inclusion; Elementary School Students; Public Schools; Urban Schools; Elementary School Teachers; Teacher Attitudes; Diversity; Student Centered Learning; Teaching Methods; Beliefs; Professional Identity; Design; Spain
AbstractThis article describes the beliefs, knowledge, designs and actions of primary education teachers who carry out inclusive pedagogy. We gathered the data using two semi-structured interviews. Twenty-five primary education teachers participated in the study, from eleven Spanish urban public schools. The results covered four topics: beliefs, knowledge, designs and actions for the learning of all students. We observed that teachers who apply inclusive pedagogy believe in the richness of diversity, use a student-centred learning approach, consider the affective and emotional aspects of learning, and base their teaching on active methodologies. This study provides examples of "good teachers" who may inspire others. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: