Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoshida, Natsuho
TitelSocio-Economic Status and the Impact of the 'Continuous Assessment and Progression System' in Primary Education in Myanmar
QuelleIn: Education 3-13, 48 (2020) 6, S.674-689 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4279
DOI10.1080/03004279.2019.1643900
SchlagwörterForeign Countries; Socioeconomic Status; Grade Repetition; Dropout Rate; Elementary School Students; Urban Schools; Educational Assessment; Student Promotion; Burma
AbstractThis study investigated the effects of the Continuous Assessment and Progression System (CAPS) on grade repetition and dropout rates as a function of household socio-economic status (SES). Participants attended five schools in urban Myanmar and were classified into three SES groups. Results showed unequal CAPS effects: the middle SES group benefited most, with repetition and dropout rates approaching zero post-CAPS implementation. The high SES group was at ceiling pre- and post-CAPS, so was unaffected. Results were mixed for the low SES group; grade repetition was roughly halved, but high dropout rates persisted. Thus CAPS effects were mitigated in severe socio-economic circumstances. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education 3-13" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: