Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBredberg, Johan
TitelThe Role of Mathematics and Thinking for Democracy in the Digital Society
QuelleIn: Policy Futures in Education, 18 (2020) 4, S.517-530 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bredberg, Johan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1478-2103
DOI10.1177/1478210319899242
SchlagwörterMathematics; Democracy; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Role of Education; Mathematical Logic
AbstractIn today's digital society, people encounter a lot of information on a daily basis. This information should be understood by citizens in order for them to be able to properly engage in political issues, something the population of a healthy democracy does. Much of such information involves mathematics and fully comprehending it requires so-called quantitative literacy. All students should learn this as well as critical thinking at school. The article also discusses how abstract mathematics can indirectly be beneficial for democracy. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Policy Futures in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: