Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlein, Carrie; Lester, Jaime; Rangwala, Huzefa; Johri, Aditya
TitelTechnological Barriers and Incentives to Learning Analytics Adoption in Higher Education: Insights from Users
QuelleIn: Journal of Computing in Higher Education, 31 (2019) 3, S.604-625 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Klein, Carrie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-1726
DOI10.1007/s12528-019-09210-5
SchlagwörterLearning Analytics; Barriers; Incentives; Adoption (Ideas); Higher Education; College Faculty; Technology Uses in Education; Credibility; Needs; Ethics
AbstractLearning analytics (LA) tools promise to improve student learning and retention. However, adoption and use of LA tools in higher education is often uneven. In this case study, part of a larger exploratory research project, we interviewed and observed 32 faculty and advisors at a public research university to understand the technological incentives and barriers related to LA tool adoption and use. Findings indicate that lack of a trustworthy technological infrastructure, misalignment between LA tool capabilities and user needs, and the existence of ethical concerns about the data, visualizations, and algorithms that underlie LA tools created barriers to adoption. Improving tool integration, clarity, and accuracy, soliciting the technological needs and perspectives of LA tool users, and providing data context may encourage inclusion of these tools into teaching and advising practice. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computing in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: