Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorales-Doyle, Daniel
TitelThere Is No Equity in a Vacuum: On the Importance of Historical, Political, and Moral Considerations in Science Education
QuelleIn: Cultural Studies of Science Education, 14 (2019) 2, S.485-491 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1871-1502
DOI10.1007/s11422-019-09925-y
SchlagwörterStellungnahme; Science Education; Social Justice; Definitions; Educational Objectives; Social Change; Equal Education
AbstractAs a response to Fortney and Atwood's "Teaching with understanding while teaching for understanding" (this issue), this paper challenges definitions of equity that do not explicitly deal with oppression and injustice. I argue that in order to address the problem of inequity at its roots, we must re-center the historical, political, and moral dimensions of equity to disrupt dominant assumptions about the goals of science education. The justice-centered approach I advocate requires understanding inequity as one component of social injustice and necessitates that science education be linked with larger movements for social change. [This review essay addresses issues raised in Brian Fortney and Erin Atwood's paper entitled: "Teaching with Understanding While Teaching for Understanding" (EJ1218491).] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Studies of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: