Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLudwig, Claudia; Orellana, Mónica V.; DeVault, Megan; Simon, Zac; Baliga, Nitin
TitelOcean Acidification
QuelleIn: Science Teacher, 82 (2015) 6, S.41-48 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterScience Education; Oceanography; Interdisciplinary Approach; High School Students; Secondary School Science; World Problems; Science Curriculum; Research Skills; Teaching Methods; Learning Modules; Natural Resources
AbstractThe curriculum module described in this article addresses the global issue of ocean acidification (OA) (Feely 2009; Figure 1). OA is a harmful consequence of excess carbon dioxide (CO[subscript 2]) in the atmosphere and poses a threat to marine life, both algae and animal. This module seeks to teach and help students master the cross-disciplinary content and skills needed to address such problems. Field testing with thousands of high school students has shown that this module, titled Ocean Acidification: A Systems Approach to a Global Problem, builds students' abilities to understand, research, experiment, and care about ocean acidification. In six lessons, the module teaches 21st-century skills (Partnership for 21st Century Skills 2002) and addresses standards from the" Next Generation Science Standards" (NGSS Lead States 2013) and "Common Core State Standards" (NGAC and CCSSO 2010). (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: