Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoffman, James V.; Sailors, Misty; Aguirre, Sarah H.
TitelThinking Globally in Literacy Instruction: Making a Difference in the World
QuelleIn: Reading Teacher, 70 (2016) 2, S.143-148 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1507
SchlagwörterLiteracy Education; Foreign Countries; Disadvantaged; International Education; Literature; Community Involvement; Political Attitudes; Africa
AbstractLiteracy is a basic right of all children around the world. In this article, we describe our work in promoting literacy in Sub-Saharan Africa. We frame our work in contrast to much of the deficit-oriented work in international aid, offer suggestions for ways that the reader might engage in work around literacy that is international in character, and organize our suggestions into three areas: connecting with the local, developing and sharing understanding through literature study, and taking a political stance. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: