Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrand, Katherine
TitelComposition in an Integrated Arts Program
QuelleIn: Music Educators Journal, 102 (2016) 3, S.66-70 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/0027432115626252
SchlagwörterMusic; Musical Composition; Art Education; Reggio Emilia Approach; Teaching Methods; Music Education; National Standards; Creativity; Art Expression; Music Activities; Music Teachers; Integrated Curriculum
AbstractThis article examines possibilities for addressing the need to relate learning in music to learning in other disciplines through developing a third space where students are invited to bring their own knowledge, imagination, and ideas to a music curriculum. The article explores the connections between third-space learning, composing, and arts integration by examining two arts integration models: a Reggio Emilia approach and Shared Learning curricular model as described by Robin Fogarty. The article will provide examples that demonstrate that composing is integral to third-space learning. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: