Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDesmet, Ophélie Allyssa; Flaming, Natalie
TitelAm I an Alien? High-Achieving Students' Sense of Belonging in School
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 8-12, 2021).
Quelle(2021), (23 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh Achievement; Academically Gifted; Sense of Community; High School Students; Predictor Variables; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Science Achievement; Gender Differences; Social Differences; Achievement Tests; Program for International Student Assessment
AbstractThere is a persistent stereotype that gifted students feel ostracized and have less sense of belonging than their normative peers. To explore this stereotype, data from 9251 15-year-old students in the U.S. were used to explore differences in the sense of belonging across achievement levels in various domains (i.e., mathematics, science, and reading), sex, and economic, social, and cultural Status (ESCS). Results of multilevel model analysis indicated that achievement in reading, mathematics, and science, sex, and ESCS were significant predictors of sense of belonging. Post hoc analysis revealed that low, average, and high achievers all reported significantly higher levels of sense of belonging than gifted achievers. Female students reported significantly less sense of belonging than male students. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: