Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarthy, Kathryn S.; Watanabe, Micah; McNamara, Danielle S.
TitelThe Design Implementation Framework: Guiding Principles for the Redesign of a Reading Comprehension Intelligent Tutoring System
Quelle(2020), (22 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntelligent Tutoring Systems; Reading Comprehension; Educational Games; Program Development; Program Evaluation; Game Based Learning; Computer Uses in Education; Feedback (Response); Student Evaluation; Video Technology; Reading Instruction; Program Design; Educational Technology; Student Attitudes; Usability
AbstractThe Design Implementation Framework, or DIF, is a design approach that evaluates learner and user experience at multiple points in the development of intelligent tutoring systems. In this chapter, we explore how DIF was used to make system modifications to iSTART, a game-based intelligent tutoring system for reading comprehension. Using DIF as a guide, we conducted internal testing, focus groups, and usability walk-throughs to develop iSTART-3, the latest iteration of iSTART. In addition to these evaluations, DIF highlights the need for experimental evaluation. With this in mind, we describe an experimental evaluation of iSTART-3 as compared to its predecessor, iSTART-ME2. Analyses revealed an interesting tension between system usability and user preference that has important implications for instructional designers. [This chapter was published in: M. Schmidt, A. A. Tawfik, I. Jahnke, & Y. Earnshaw (Eds.), "Learner and User Experience Research: An Introduction for the Field of Learning Design & Technology." EdTech Books.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: