Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGoodman, Christie L. (Hrsg.)
InstitutionIntercultural Development Research Association
TitelIDRA Newsletter. Volume 46, No. 10, November-December 2019
Quelle(2019), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1069-5672
SchlagwörterSchool Holding Power; Educational Legislation; State Legislation; Remedial Instruction; Community Colleges; College Readiness; Two Year College Students; Barriers; School Policy; Educational Practices; Public Schools; Student Attrition; Academic Standards; High Schools; Middle Schools; Elementary Schools; Student Needs; Dropouts; Academic Persistence; Racial Differences; Ethnicity; Gender Differences; Youth Programs; Dropout Prevention; At Risk Students; Tutoring; Texas
AbstractThe "IDRA Newsletter" serves as a vehicle for communication with educators, school board members, decision-makers, parents, and the general public concerning the educational needs of all children across the United States. The focus of this issue is "School Holding Power." Contents include: (1) Texas Higher Education Law Aims to Improve Outcomes for Students in Developmental Education (Bricio Vasquez); (2) Three Guiding Principles for Removing College Readiness Barriers in School Policies and Practices (Nilka Avilés and Hector Bojorquez); (3) Texas Public School Attrition Study Highlights, 2018-19 -- Attrition Rate Down to 21%, But Texas High Schools Lost Over 88,000 Students Last Year (Roy L. Johnson); (4) Valued Youth Partnership Tutor on the Importance of Being Able to Ask Questions in School (Emaje' Williams). (ERIC).
AnmerkungenIntercultural Development Research Association. 5835 Callaghan Road Suite 350, San Antonio, TX 78228-1190. Tel: 210-444-1710; Fax: 210-444-1714; Web site: http://www.idra.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: