Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEarnest, Darrell
TitelWhen "Half an Hour" Is Not "Thirty Minutes": Elementary Students Solving Elapsed Time Problems
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (37th, East Lansing, MI, Nov 5-8, 2015).
Quelle(2015), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Mathematics; Elementary School Students; Problem Solving; Time; Student Evaluation; Concept Formation; Mathematical Concepts; Grade 2; Grade 4; Mathematics Tests; Responses
AbstractThis paper presents assessment study results addressing the question: Do students treat elapsed time problems differently if phrased as "half an hour" versus "thirty minutes"? A paper-and-pencil assessment was given to second (n = 292) and fourth (n = 205) grade students in six New England elementary schools. I compare responses on tasks presented in hour units and minute units. Results indicate that children respond differently to elapsed time questions as a function of the units provided in the question (half hour or thirty minutes) depending on the provided starting time (e.g., on the half hour versus on the second half of the clock). [For the complete proceedings, see ED583989.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: