Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Elizabeth M.; Powell, Sarah R.; Stevens, Elizabeth A.
TitelSupporting Clear and Concise Mathematics Language: Say This, Not That
Quelle(2016), (23 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisabilities; Mathematics Achievement; Low Achievement; Elementary School Mathematics; Language Usage; Vocabulary; Mathematics Instruction; Numeracy; Computation; Numbers; Measurement; Data
AbstractOne influence contributing to this trend may be the imprecise use of mathematics language. Educators may not interpret mathematics as a second (or third) language for children, when, in fact, all children are mathematical-language learners (Barrow, 2014). The numerals, symbols, and terms that explain mathematics concepts and procedures are plentiful and complex. The language of mathematics, especially vocabulary terms, is necessary for understanding mathematics in oral and written forms (Ernst-Slavit & Mason, 2011; Riccomini, Smith, Hughes, & Fries, 2015). Mathematics vocabulary is often difficult for children because many terms have meanings in general English and meanings specific to mathematics (Rubenstein & Thompson, 2002; Schleppegrell, 2007). For example, factor could mean a contributing element (e.g., one factor contributing to mathematics difficulties is vocabulary that requires language code switching) or two or more numbers multiplied together to produce a product (10 and 12 are factors of 120). Even in the mathematical definition of factor, produce and product may have multiple meanings! [This document was published in "Teaching Exceptional Children" v49 p7-17 2016 (EJ1118002).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: