Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMattern, Krista D.; Patterson, Brian F.
InstitutionCollege Board
TitelIs Performance on the SAT® Related to College Retention? Research Report No. 2009-7
Quelle(2009), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; Scores; College Students; Correlation; Gender Differences; Ethnic Groups; Racial Differences; Family Income; Parent Background; Educational Attainment; Institutional Characteristics; Socioeconomic Status; Academic Persistence; Questionnaires; SAT (College Admission Test)
AbstractThis study examines the relationship between scores on the SAT and retention to the second year of college using student level data from the freshman class of 2006 at 106 four-year institutions. Results indicate that the SAT predicts second-year retention, with 95.5 percent of high performers returning but only 63.8 percent of low performers. While retention rates do vary by subgroups (i.e., gender, ethnicity, parental income, and highest parental education) and institutional characteristics (i.e., control, selectivity, size), these differences are moderated when SAT performance and other indicators of academic preparation are considered. Three appendices are included: (1) Retention Rates Within Student and Institutional Characteristics by SAT Score Band; (2) Retention Rates by Two Institutional Characteristics; and (3) Retention Rates by Student Characteristics by Institutional Characteristics. (As Provided).
AnmerkungenCollege Board. 250 Vesey Street, New York, NY 10281. Tel: 212-713-8000; e-mail: research@collegeboard.org; Web site: http://research.collegeboard.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: